https://www.traditionrolex.com/2
GWTec Offroad Trailer czyli restomod wojskowej przyczepy M416 z lat 60 - PRZYCZEPA.PL
Wróć do listy

GWTec Offroad Trailer czyli restomod wojskowej przyczepy M416 z lat 60


Restomod – czyli renowacja zabytkowych pojazdów z wykorzystaniem nowoczesnych części. To stosunkowo nowe zjawisko w świecie pojazdów kolekcjonerskich i kontrapunkt do mody na „oryginalne klasyki”.  

Restomody łączą starą i nową technologię aby wykorzystać to, co najlepsze z obu światów. Są połączeniem klasycznego stylu z nowoczesnym komfortem, osiągami i niezawodnością. Fani i entuzjaści klasyków mogą "mieć ciastko i zjeść ciastko".

Myślicie, że pojęcie dotyczy tylko samochodów? Otóż nie.

Dlaczego stare pojazdy kempingowe nie są fajne?

Patrzeć na klasyczny pojazd kempingowy i cieszyć się jego stylistyką to jedno, ale używać go to zupełnie co innego. Kiepskie zawieszenie, nie wydajne hamulce albo ich brak, wypłowiale materiały, niesprawne instalacje i stare „wyposażenie” - wszystko to sprawia, że ​​oryginalne pojazdy z lat 50. 60. i 70. naprawdę nie są fajne. Restomodding rozwiązuje te problemy.

Restomod w karawaningu

Adaptacja nowszych części do starszych pojazdów istnieje prawie tak długo, jak istnieją wszelkie pojazdy: wystarczy spojrzeć na klasyczne przyczepy kampingowe i kampery. Zamiast montować seryjne części zamienne, firmy restomod idą o krok dalej. Wykorzystują nowoczesne elementy tak, aby pasowały do ​​starych konstrukcji. W ten sposób konstruktor może dodać nowoczesne funkcje, ale także przywrócić pojazd „do życia”, wymieniając oryginalne części. To, co zaczęło się od kilku niszowych elementów, przekształciło się w segment działu aftermarket, który dostarcza części, dzięki którym klasyki są naprawdę użyteczne jako pojazdy na weekend czy nawet w dalekie podróże.

Rozwiązywanie problemów

Chociaż najbardziej spektakularne restomody mogą dzielić tylko nadwozie z oryginałem, modyfikacje dokonywane przez zwykłych entuzjastów skupiają się na kilku krytycznych elementach:

Hamulce - podobnie jak nowa rama, nowy zestaw hamulców oferuje wyższą sprawność zdominowaną przez jedną główną zaletę: poprawa bezpieczeństwa

Zawieszenie - chociaż pełne niezależne zawieszenie jest drogie i trudne w instalacji w wielu pojazdach to ulepszenia takie jak montaż amortyzatorów, nowych tulei poliuretanowych w resorach, stabilizatora urządzenia najazdowego, czy kompletnej nowej hamowanej osi ,nie tylko pomagają w pokonywaniu nierówności czy gorszych dróg, ale także pozwala utrzymać pojazd prosto przy wyższych prędkościach.

Koła i opony - przejście na większe felgi pozwala na zamontowanie nowoczesnych opon szosowych lub terenowych.

Idealny przykład

Niemiecka firma GWTec oferuje terenową przyczepę z namiotem dachowym, ktorej konstrukcja oparta jest na starej amerykanskiej przyczepie wojskowej z lat 60 M416 (o której przeczytasz tutaj).

Przyczepa terenowa GWTec - biwakuj tam gdzie chcesz

Przyczepy terenowe, które można dostosować do własnych potrzeb, powstają na bazie wybranych oryginalnych przyczep M416. Renowacja polega właściwie na budowe od podstaw. Oryginalna przyczepa zostaje rozebrana na części pierwsze. Skrzynia i rama poddawna jest kompleksowej renowacji i malowaniu. Odnowione zawieszenie wyposaża się w nowe amortyzatory i nowoczesne koła. 

W przedniej częsci ,z prawej strony, montowany jest wysuwany aneks kuchenny wyposażony kuchenkę gazową i zlewozmywak, zbiornik świeżej wody i samowystarczalną baterię. Na zupłenie nowej pokywie montowany jest namiot dachowy dzieki czemu biwak jest rozstawiany w ciągu kilku minut.

Pod czas budowy firma zwraca uwagę na spójną lekką konstrukcję aby zapewnić maksymalną stabilności i ładowność.

Niezależnie od tego, czy interesuje Cię turystyka off-road, wędkarstwo czy kemping - ta przyczepa łączy w sobie wygodę, przestrzeń do przechowywania i zwrotność w ciasnych miejscach - wjedzie wszędzie za pojazdem terenowym. Przyczepa ma również sporo miejsca na Twoje osobiste pomysły i potrzeby.

Cennik przyczep GWTec:

Przyczepa terenowa GWTec - Basic

Podstawowa wersja składa się z nowo zbudowanej przyczepy M416 (wojskowa, lata 60., odrestaurowana), pomalowanej  powłoką, z oponami 31x10,5xR15 Discoverer STT.
Jest to podstawowy model bez pokrywy, namiotu dachowego i markizy i aneksu kuchennego oraz koła podporowego 4500 €

Terenowa przyczepa GWTec - Advanced

Wersja podstawowa dodatkowo z pokrywa z uchwytami, zatrzaskami i siłowikami gazowymi oraz kołem podporowym 5850 €

Terenowa przyczepa GWTec - Advanced Plus

Wersja wyposażona tylne drzwi, ułatwiające załadunek i rozładunek przestrzeni bagażowej 6150 €

Terenowa przyczepa GWTec - Advanced Pro

Wersja Advanced, z dodatkowym wysuwanym aneksem kuchennym, z wyjmowaną kuchenką gazową, która może być używana zamiennie z umywalką 8999 € 

Przyczepa terenowa GWTec - kompletna

Wersja Advanced-Pro z namiotem dachowym na bagażniku dachowym Rhino-Rack 9990 € (około 47 500 PLN brutto)

Po uzgodnieniu możliwe są opcje indywidualne lub inne kombinacje. Wszystkie ceny są cenami brutto z rynku niemieckiego.

Dodatkowe moduły:

Następujące moduły są dostępne za dodatkową opłatą:

Akumulator pokładowy Optima 4.2 z regulatorem ładowania i oświetleniem w przyczepie 580 €

Generator 220V Honda 2kW 1800 €

Markiza z mocowaniem do przyczepy 480 € 

Ławka piwna 110cm ze wspornikami 320 €

Lodówka kompresorowa WACO 16l z system szuflad w przyczepie 650 €

Można także wpłynąć na kolor podstawowy przed rozpoczęciem produkcji

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem