Wróć do listy

Szykuje się Afera w rejestracjach przyczep !!!


Błędy w rejestracji przyczep - od maja do końca sierpnia zarejestrowano ponad 1000 przyczep bez informacji o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC )

Od pewnego czasu dostrzegamy nieprawidłowości polegające na umieszczaniu w Centralnej Ewidencji Pojazdów ( CEPIK ) niepoprawnych danych związanych z dopuszczalną masą całkowitą pojazdów (DMC).

W każdym miesiącu pojawia się kilkaset rejestracji wykonanych wadliwie. Podczas pierwszej rejestracji urzędnicy wpisują dopuszczalną masę pojazdu DMC np. 1 kg.

Poniżej kilka przykładów

 

Osobiście nie jest mi znana żadna przyczepa, która po załadowaniu ładunku waży 1 kg  ale tak bardziej na poważnie tego typu zapisy będą skutkowały szeregiem konsekwencji z których przyszli użytkownicy nie zdają sobie sprawy. 

Błędna masa pojazdu przy rejestrowaniu - jakie są konsekwencje?

Pierwsza kwestia to bezpieczeństwo: nie wiemy czy rejestrowane przyczepy są przyczepami w segmencie do 750 kg czy powyżej. Co za tym idzie nie wiemy czy podlegają corocznym badaniom technicznym czy też nie.

Po drugie, nie wiemy jaka jest waga samej przyczepy oraz ile kilogramów możemy przewozić w sposób bezpieczny taka przyczepą. Kiedy w takim zestawieniu trafia się przyczepa z opisem wywrotka a DMC wynosi 1 kg  zaczyna robić się bardzo niebezpiecznie.

 

 

Po trzecie wreszcie jak naliczać opłaty Viatoll za przejazd po drogach płatnych, skoro waga przyczepy ciężarowej wywrotki wynosi np. 1 kg. Jakakolwiek kontrola Inspekcji Drogowej skończy się katastrofą.

Ostania kwestia to wyjazd z taką przyczepą poza granice naszego kraju. Oby taka eskapada nie zakończyła się bardzo kosztownym powrotem na lawecie, o konsekwencjach prawnych nie wspomnę.  

Biorąc pod uwagę wszystkie wyżej opisane kwestie urzędy powinny jak najszybciej zweryfikować możliwość takich rejestracji. Ustalenie DMC pojazdu jest jednym z podstawowych parametrów który powinien być powszechnie znany. Brak takiej informacji powinien skłaniać zarówno właściciela jak i urzędnika do wykonania opinii rzeczoznawcy lub wykonanie dodatkowych badań na stacji diagnostycznej celem ustalenia tego parametru jakim jest DMC przyczepy.

Podsumowując  bezpieczeństwo na drodze nie ma ceny i zanim dojdzie do nieszczęścia poprzez np. przeładowanie takiej przyczepy z powodu braku informacji o dopuszczalnej masie, zastanówmy się czy nie należało by podjąć natychmiastowych działań, które uniemożliwią rejestracje z parametrem DMC  1 kg zanim dojdzie do tragedii.

 

Zespół przyczepa.pl

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem