Sprzedaż przyczep ciężarowych do 3,5T maj 2021

Maj 2021 roku to drugi miesiąc luzowania obostrzeń związanych z pandemią wirusa COVID-19. Nadal są problemy z zaopatrzeniem w materiały i części do budowy przyczep, wiele dostaw jest opóźnionych. Na rynku brakuje osi, układów hamulcowych i zawiasów. Dostawy przyczep do dealerów nadal nie są regularne. W Polsce, w maju 2021 zarejestrowano w sumie 9 060 szt. przyczep ciężarowych do 3,5T uwzględniając wszystkie parametry: lekkie i ciężkie oraz nowe i używane.
Przyczepy ciężarowe lekkie do 750kg
Przyczepy kempingowe lekkie to takie których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750kg. W tej grupie znajdziemy podstawowe wersje małych otwartych przyczep skrzyniowych, które kupowane są w marketach budowalnych po duże dwuosiowe przyczepy towarowe, które rejestrowane są na 750kg ze względu na ominiecie opłat związanych z Viatoll czy Prawo Jazdy kat. E
Nowe
Fabryczbnie nowych lekkich przyczep ciężarowych do 750kg DMC (z roczników 2020 i 2021) zarejestrowano w sumie 6293 sztuk (w kwietniu 2021 - 5953 szt.)
Używane
Przyczep używanych lekkich zarejestrowano 733 sztuk (w kwietniu 2021 - 515 szt).
W obu przypadkach w stosunku do kwietnia 2021 zanotowano wzrost rejestracji.
Przyczepy ciężarowe ciężkie od 751kg do 3500kg
Nowe
Przyczepy ciężarowe, klasyfikowane jako ciężkie, to barometr rynku przyczep w naszym kraju. Nowe przyczepy tego typu kupowane są wyłącznie u autoryzowanych dealerów, przyczep ciężkich nie sprzedaje się w marketach budowalnych. W maju zarejestrowano 1396 szt. (w kwietniu 2021 - 1454 szt.) przyczep ciężarowych ciężkich do 3,5T DMC.
Typy nowych przyczep ciężkich rejestrowanych w maju 2021:
Podłodziowa 175 szt.
Przewóz pojazdów 651 szt.
Przewóz kabli 17 szt.
Skrzyniowa 167 szt.
Furgon 43 szt.
Platforma 117 szt.
Sklep/BAR 70 szt.
Wywrotka 38 szt.
Używane
Ciężkich używanych przyczep ciężarowych do 3,5T zarejestrowano 574 szt. (w kwietniu 2021 - 582 szt.).
Na ich import i obrót ma niewątpliwie wpływ sytuacja na rynku czyli braki przyczep nowych.
PODSUMOWANIE
Analiza pokazuje, że w przypadku przyczep ciężarowych Polacy chętniej kupują nowe produkty niż używane. W przypadku przyczep ciężarowych lekkich sytuacja wydaje się być stabilna – tych przyczep zawsze sprzedaje się najwięcej. W maju zarejestrowano o 340 szt. nowych lekkich przyczep więcej niż w kwietniu. W przypadku przyczep ciężkich, brak podzespołów do ich produkcji, miał wpływ na import przyczep używanych. W maju zanotowano spadek rejestracji o 58 szt.