LISTOPAD 2020 - Wyniki sprzedaży przyczep samochodowych do 3,5 tony DMC - analiza polskiego rynku
Miesiąc listopad nie był miesiącem sprzyjającym branży przyczepowej. Krótkie i ponure dni nie nastrajają do aktywnego wypoczynku. Nasz jesienny nastrój przełożył się na sprzedaż przyczep. Pandemia i wzrost zachorowań na Covid - 19 również miały swój negatywny udział w spadku sprzedaży.
W listopadzie sprzedano 5388 przyczep z czego 355 to przyczepy niesklasyfikowane pod względem DMC.
1. Rejestracja przyczep ogółem z podziałem na województwa
Grafika pokazuje łączną ilość nowych i używanych przyczep do 3,5t DMC, zarejestrowanych w listopadzie 2020.
2. Podział na nowe i używane przyczepy z uwzględnieniem województw.
W listopadzie w kategorii nowe przyczepy nie było zaskoczenia jak zwykle prym wiodą na zmianę dwa województwa wielkopolskie oraz mazowieckie.
3. Rejestracje przyczep z podziałem na kategorie wagowe oraz przeznaczenia.
Tak jak w poprzednich miesiącach, segment przyczep lekkich towarowych (do 750kg DMC) stanowi główny trzon sprzedaży.
Na szczególną uwagę zasługują dane sprzedażowe w segmencie przyczepy ciężkiej (od 751 do 3500kg DMC), których sprzedaż na poziomie 1366 szt. jest bardzo dobrym wynikiem. Zdecydowana większość przyczep tego segmentu została sprzedana u lokalnych dealerów a nie w marketach budowlanych.
Podsumowanie:
Listopad 2020 okazał się słabym miesiącem pod wzgledęm sprzedaży przyczep do 3,5 DMC. W naszej ocenie ograniczenia wynikające ze stanu zagrożenia pandemią miały kluczowy wpływ na wyniki a co za tym idzie na ilość pierwszych rejestracji. Prym pod wzgledem sprzedaży wiodą lekkie przyczepy o DMC do 750kg. Cieszy 25% udział przyczepy ciężkiej oraz coraz większa popularność przyczep kempingowych.