Wróć do listy

Holownik roku 2021 według Caravan and Motorhome Club


ŠKODA Superb Combi Executive 2.0 TDI 150PS DSG zdobywa tytuł Caravan and Motorhome Club Towcar of the Year 2021

38. edycja Caravan and Motorhome Club Towcar of the Year 2021 pierwszy raz odbyła się wirtualnie! Informacje o nowych pojazdach pojawiających się na rynku są istotne dla miliona członków Caravan and Motorhome Club, a także dla wszystkich, którzy holują przyczepy w ramach swojego hobby lub pracy.

 

Producenci zgłosili do konkursu 40 samochodów, które zostały ocenione przez niezależny zespół ekspertów i kompetentnych sędziów. Przeprowadzili oni pełne przeglądy specyfikacji technicznych i możliwości holowania pojazdów. „Zdolności kempingowe” zostały przetestowane w każdym pojeździe, oceniając przestrzeń ładunkową bagażnika (z podniesionymi i opuszczonymi tylnymi siedzeniami), limity obciążenia dachu, a także ograniczenia dotyczące masy. 

Sędziowie dokładnie przeanalizowali informacje dotyczące holowania zawarte w instrukcjach obsługi pojazdów i na stronach internetowych producentów, aby sprawdzić, czy pojazd jest standardowo wyposażony w pełnowymiarowe koło zapasowe, czy też zamiast niego, oszczędzając miejsce, dostarczono zestaw do naprawy przebitej opony.

Członkowie klubu zostali również zaproszeni do podzielenia się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami na temat zgłoszonych modeli. 

40 samochodów zostało podzielonych na kategorie wynikające z wagi przyczep kempingowych – zamiast klasyfikacji według ceny - aby ułatwić kupującym zorientowanie się, które samochody mogą holować dane przyczepy. Samochody były klasyfikowane na podstawie ich 85% masy własnej lub limitu holowania, w zależności od tego, która z tych wartości była niższa. Plebiscyt obejmował siedem klas wagowych, dwie kategorie Family Towcar oraz kategorie Pick-Up i Alternative Fueled.  

Samochody zostały następnie dopasowani do przyczep kempingowych z gamy Bailey of Bristol 2021 z wirtualnymi ładunkami, zarówno w samochodzie, jak i przyczepie, upeniając się, że inne limity wagowe pojazdów nie zostały przekroczone.  

Nick Lomas, dyrektor generalny Caravan and Motorhome Club, powiedział:

„Wakacje w przyczepach kempingowych nigdy nie były bardziej popularne. Ważne jest, aby Klub zapewniał naszym członkom - oraz wszystkim zainteresowanym podróżami i holowaniem - istotne informacje na temat pojazdów, które są dostępne na rynku. Klub ze swoim ponad 110-letnim doświadczeniem współpracował z szanowanymi kolegami z branży i dziennikarzami, z których wszyscy maja doświadczenie w holowaniu, aby zebrać ten bezcenny zestaw danych i informacji. Klub oferuje również bezpłatną infolinię z poradami technicznymi i kursy szkoleniowe dla osób zainteresowanych tego typu wypoczynkiem”.

Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach: 

Masa przyczepy kempingowej poniżej 1100 kg: nowy Renault Captur

Idealny dla rozwijających się rodzin (lub dziadków) dzięki wiodącym w swojej klasie trzem mocowaniom Isofix i dodatkowej mozliwości przesuwanej tylnej kanapy. Jego litrowy silnik został połączony z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, która powinna oferować szersze przełożenia i rzadszą zmianę biegów podczas holowania na drogach typu Autostrady. 

 

Masa przyczepy kempingowej 1100–1200 kg: SEAT Leon kombi FR 1.5 TSI 150KM manual

Solidny, wszechstronny. Atrakcyjny design.

 

Masa przyczepy kempingowej 1200–1300 kg: ŠKODA Octavia Combi First Edition 2.0 TDI 150 KM DSG 

Ekonomiczne i praktycze kombi - doskonały wybór. Najnowsza wersja starego ulubieńca. Trudno się dziwić, jeśli wolisz tradycyjne kombi od SUV-a.

 

Masa przyczepy kempingowej 1300–1400 kg: ŠKODA Superb Combi Executive 2.0 TDI 150 KM DSG 

Zwycięzca plebiscytu na Holownk roku 2012

Regularnie w pierwszej trójce samochodów holowników, nowy Superb nie wydaje się być wyjątkiem. Nie możesz go pomylić jeśli chcesz mieć dużą przestrzeń, Superb musi znaleźć się na Twojej krótkiej liście.

 

Masa przyczepy kempingowej 1400–1500 kg: Opel Insignia SRi VX-Line Nav

Solidny, rozsądny samochód, który zaprzecza swojemu sportowemu wyglądowi wyjątkowymi cechami przyczepności, takimi jak możliwość udźwignięcia 100-kilogramowego obciążenia dachu. Potężny, mocny silnik i jest wyposażony w uznaną ogólnokrajową sieć wsparcia, aby zapewnić spokój ducha. 

 

Masa przyczepy kempingowej 1500–1700 kg i paliwo alternatywne: Volvo XC40 Recharge Plug-in Hybrid T5 FWD R-Design

Doskonala masa, świetna ekonomia i siła holowania pociągu. Zdolney do holowania dużej przyczepy kempingowej. Dzięki technologii hybrydowej, doskonała ekonomia jazdy.

 

Masa przyczepy kempingowej powyżej 1700 kg i rodzinny samochód holownik: Volvo V60 Recharge Plug-in Hybrid T6 AWD R-Design

Jedna z najlepszych kombinacji zdumiewającej mocy, praktyczności i uczciwej ceny za to, co dostajesz.

 

Duży rodzinny holownik: Volkswagen  Caravelle 6.1 SE Długi rozstaw osi 2.0 TDI 199PS 7spd DSG 

Jeśli potrzebujesz dużo miejsca, wszechstronności układu wnętrza w porównaniu z możliwością przewożenia ładunku lub potężnych możliwosci holowania, masz do wyboru wiele opcji. Jeśli potrzebujesz wszystkich trzech w jednym samochodzie w tym samym czasie, Caravelle powinna znaleźć się na Twojej krótkiej liście.

 

Pick-Up: Nissan Navara dCi190 z podwójną kabiną N-Guard Automatic

To, co najlepsze z obu światów: wyrafinowane wrażenia z jazdy i wygodna kabina. Jednocześnie wystarczająco wytrzymały, aby poradzić sobie z wszelkiego rodzaju akcesoriami do przyczepy kempingowej na skrzyni ładunkowej. Wielowahaczowe tylne zawieszenie to zwycięska kombinacja stabilności podczas holowania i komfortu pasażerów. 

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem