Wróć do listy

HYDRAULICZNA PRZYCZEPA KABLOWA AutoPaka


AutoPaka to duży wielkopolski dealer oferujący przyczepy kilku renomowanych producentów. Firma poszła o krok dalej i stworzyła, pod marką własną, hydrauliczną przyczepę kablową i to w dwóch wariantach DMC.

Przyczepy kablowe to pojazdy wykorzystywane głównie w energetyce. Zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy ile kilometrów różnego rodzaju kabli jest zakopanych pod nami. Grube, energetyczne kable są bardzo ciężkie i już w fabryce nawijane są na duże drewniane szpule. Zanim zostaną ułożone, transportowane są przez firmy instalacyjne na duże odległości. Ciężkie szpule przewożone są na specjalnych przyczepach, na takich jakie oferuje AutoPaka.

Ktoś może zadać pytanie, dlaczego takich szpul nie transportuje się w miejsce instalacji zwykłą przyczepą lub samochodem ciężarowym? Powód jest bardzo pragmatyczny, kabel w ziemny wykop zazwyczaj układany jest wprost z przyczepy. Szpula z przewodem elektrycznym zawieszona jest na specjalnej belce i może się obracać umożliwiając w ten sposób jego sprawne rozkładanie. Najprostsze przyczepy kablowe to wzmocniona rama, zawieszeniem na osiach z wałkami gumowymi, mocne koła oraz konstrukcja umożliwiająca montaż szpuli na belce. Zaletą takich przyczep jest niska cena a największą wadą jest konieczność użycia dźwigu do zamontowania szpuli na przyczepie.

Przyczepa kablowa AutoPaka to absolutna nowość na rynku. Konstrukcja przyczepy jest bardzo kompaktowa i przemyślana, umożliwia montaż szpuli kablowej bez użycia zewnętrznego dźwigu! 

Ocynkowana rama, patrząc na nią z góry przypomina połączenie liter A i U. Jej największą innowacją jest hydrauliczny system podnoszenia szpuli. Zasada podnoszenia szpuli przypomina działanie podnośnika kolumnowego znanego z warsztatów samochodowych. Samochód wjeżdża pomiędzy kolumny podnośnika, rozkładane są łapy umieszczane pod podwoziem i auto unoszone jest w górę.

Podobnie dzieje się w przypadku przyczepy kablowej AutoPaki. Wystarczy cofnąć przyczepą tak aby szpula znalazła się „w ramie”, pomiędzy kołami. Na wysokości kolumn systemu podnoszenia, przekłada się belkę przez otwór w szpuli, montuje się w uchwytach na odpowiedniej wysokości a system hydrauliczny unosi ciężką szpulę ponad ramę umożliwiając jest bezpieczny transport.  

Zastosowanie opisanego systemu unoszenia szpuli kablowej, możliwie było dzięki zainstalowaniu w podwoziu przyczepy wyjątkowego zawieszenia firmy Knott.

Jest to zawieszenie wahaczowe niezależne, w którym za amortyzację odpowiada poziomo ustawiona sprężyna śrubowa. Wahacz i sprężyna ustawione są w linii, równolegle do której zamontowane jest koło. Lewa i prawa strona zawieszenia, nie jest niczym na stałe połączona, nie licząc linek hamulca najazdowego. Zabezpieczeniem i wzmocnieniem ramy jest szybko demontowana, na czas załadunku, tylna belka wzmacniająca.

Przyczepa oferowana jest w dwóch wariantach DMC: 3000kg i 3500kg wyposażone w dyszel stały. Obie wersje mogą być wyposażone w dyszel o regulowanej wysokości tzw. „bocian”.

 

Specyfikacja 3000kg / [3500kg]:

Wymiary zewnętrzne przyczepy: 4100 x 2460 mm

Dopuszczalna masa całkowita (DMC) 3000 kg / [3500kg]

Ładowność 2160 kg / [2550kg]

Masa własna 840 kg / [950kg]

Ilość osi 2

Koła R14C

Rok produkcji 2020

Wyposażenie standardowe:

  • rama spawana, cynkowana ogniowo
  • 2 osie hamowane
  • zaczep kulowy ze wskaźnikiem bezpieczeństwa.
  • zawieszenie amortyzowane
  • belka fi 90 mm.
  • Wymiary bębna -max 200 cm / [280cm]
  • hydrauliczny system podnoszenia bębna
  • pompa elektryczna sterowana pilotem
  • dodatkowa pompa ręczna
  • stabilny stojan transportowy z regulacją położenia bębna,
  • blokada mechanizmu opuszczania bębna
  • koło podporowe automatyczne
  • stalowe błotniki
  • instalacja oświetleniowa 12V zgodna z przepisami o ruchu drogowym
  • Wymiary bębna -średnica max 200 cm [280cm] , szerokość 160 cm

Wyposażenie dodatkowe za dopłatą:

  • Stabilizator jazdy AKS 3004
  • Koło zapasowe
  • Wkładka antykradzieżowa
  • Skrzynka narzędziowa
  • Urządzenie najazdowe przestawe typu "bocian".

Ceny przyczep zaczynają się od 35 392,50 PLN netto za wersję 3000kg i 36 900PLN netto za wartant 3500kg.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem