Analiza rynku przyczep samochodowych do 3,5 tony w Polsce, miesiąc grudzień 2020
Grudzień, ostatni miesiąc roku 2020 okazał się być dla rynku przyczep samochodowych lepszy niż listopad. Wzrost sprzedaży mógł byś spowodowany poszukiwaniem kosztów lub ładnej grudniowej aury i braku lockdownu. Urosły wszystkie segmenty rynku przyczep do 3,5T.
W grudniu sprzedano 6261 przyczep z czego 512 to przyczepy niesklasyfikowane pod względem DMC.
1. Rejestracja przyczep ogółem z podziałem na województwa
2. Podział na nowe i używane przyczepy z uwzględnieniem województw.
W grudniu w kategorii nowe przyczepy nie ma zaskoczenia jak zwykle prym wiodą na zmianę dwa województwa wielkopolskie oraz mazowieckie.
3. Rejestracje przyczep z podziałem na kategorie wagowe oraz przeznaczenia.
Tradycyjnie, jak w każdym miesiącu, przyczepy lekkie towarowe stanowią główną element sprzedaży.
Ponownie, dobry wynik zanotował segment przyczep ciężkich, których sprzedano 1538 szt, w ogromnej większości kupowane były w punktach dealerskich.
W przypadku przyczep kempingowych, wyrażnie widać, że rejestrujemy pojazdy powyżej 750kg DMC czyli większe modele. Do lekkich kempingowych możemy zaliczyć przyczepy typu TearDrop, wybrane produkty z Niewiadowa oraz naprawdę małe jednoościowe przyczepy mieszkalne. Nowych przyczep kempingowych z DMC 750kg zarejestrowano tylko 5szt.
Nowe ciężkie przyczepy kempingowe to 1szt DMC 850kg i 24 szt przyczep w zakresie od 1300 do 3000 kg DMC. Pozostałe przyczepy kempingowe to pojazdy używane.
4. Podsumowanie :
Grudzień okazał się lepszym miesiącem od listopada. Nie jest to jeszcze wymarzony poziom sprzedaży jak na tak duży kraj jakim jest Polska. Biorąc pod uwagę sytuację pandemiczną i stosunkowo „krótki” dla handlu miesiąc, poziom sprzedaży i rejestracji był całkiem przyzwoity.